Theaterkasse
Maximilianstraße 26-28
Mo-Sa: 11:00 – 19:00
+49 (0)89 / 233 966 00
theaterkasse@kammerspiele.de
This page has not been translated into English. The page will be displayed in German.
Maximilianstraße 26-28
Mo-Sa: 11:00 – 19:00
+49 (0)89 / 233 966 00
theaterkasse@kammerspiele.de
Here you will find contact persons from dramaturgy, art and technology.
Leoni Schulz was born in 1982 in Frankfurt am Main and she grew up in Germany, Pakistan and Zimbabwe. She studied political sciences in Frankfurt am Main and then went on to study drama at the Konrad Wolf Film University Babelsberg. Freelance acting work took her to establishments such as the Hans Otto Theater in Potsdam and the Landestheater Schleswig-Holstein. In 2013, Leoni appeared at the Schaubühne Berlin in Volker Lösch’s dramatization of Draußen vor der Tür (The Man Outside). She also played a supporting role in Katrin Grebbe’s film Tore tanzt (Nothing Bad Can Happen), which was officially selected for the Cannes Film Festival in 2013. From 2014 to 2020, she was a permanent member of the ensemble at Staatstheater Mainz where she played roles such as Marwood in Miss Sara Sampson, Margarita in Der Meister und Margarita (The Master and Margarita), Brunhild in Die Nibelungen (The Nibelungs) and Chram in LJOD – Das Eis – Die Trilogie (LJOD – The Ice – The Trilogy) by Vladimir Sorokin. Furthermore, Leoni appeared in the co-production Sleepless with the British group Analogue as well as in the dance co-production Hochzeit (Wedding) by Koen Augustijnen and Rosalba Torres Guerrero. In 2018/2019, together with the director Kathrin Herm, she developed the solo work In Memoriam Anna Politkowskaja, which was based on the piece by Stefano Massini and shown in Mainz.
Leoni has been a permanent guest member of the ensemble at the Münchner Kammerspiele since 2020. In her first season she can be seen in Eine Jugend in Deutschland (A German Childhood), based on the autobiography of Ernst Toller (directed by Jan-Christoph Gockel) and will appear in the world première of Clemens J. Setz’ piece Flüstern in stehenden Zügen (Whispers On Stationary Trains – directed by Visar Morina).
The imagined portrait of an actor / actress of herself: With which scene could it begin? What are groundbreaking career and biographical moments, and what do they say about the dreams and goals of a newly forming ensemble? In the podcast “AmA ohne Maske” the actors and actresses of the Münchner Kammerspiele talk about themselves: the people who will define the theater in the coming years.
Concept & Direction: Wiebke Puls
Sound & & Editing: Johann Jürgen Koch, Martin Sraier
„Es gibt einen Topf mit lila Farbe, mit der ich gleich auf mein Kleid malen werde.“
Damit unsere Website technisch funktioniert, verwenden wir dafür erforderliche Cookies. Außerdem ermöglichen optionale Cookies eine bestmögliche Nutzung der Seite: einerseits zu Analysezwecken (Software Matomo, anonyme Auswertung) und andererseits, um Ihnen Medien über Drittanbieter wie YouTube anzubieten. Mit einem Häkchen geben Sie Ihr Einverständnis. Sie können jederzeit widerrufen. In unserer Datenschutzerklärung finden Sie weitere Details.
Notwendige Cookies helfen dabei, eine Website nutzbar zu machen, indem sie Grundfunktionen wie Seitennavigation und Zugriff auf sichere Bereiche der Website ermöglichen. Die Website kann ohne diese Cookies nicht richtig funktionieren.
Session-Cookies werden bis zum Schließen des Browsers gespeichert. Diese ermöglichen beispielsweise die Anmeldungen zum Pressebereich sowie die Ticketbestellungen über das Onlineformular.
Statistik-Cookies helfen Website-Besitzer*innen zu verstehen, wie Besucher*innen mit Websiten interagieren, indem Informationen anonym gesammelt und gemeldet werden. Das Analytik-Programm Matomo wird von dieser Website im datenschutzkompatiblen Modus ohne Cookies verwendet. Trotz der Analysemöglichkeit von Matomo ohne Cookies haben Sie als Seitenbesucher*in hier - unter Web-Analytik - eine Möglichkeit zum Widerspruch.
Externe Medien sind beispielsweise Inhalte von Videoplattformen und unseren Social-Media-Kanälen, die wir Ihnen als ergänzendes Angebot zur Verfügung stellen. Wenn Sie diese Cookies blockieren, werden diese Inhalte nicht angezeigt.
YouTube wird von dieser Website im »privacy modus« verwendet. Vor dem Besuch ist Ihre Einwilligung erforderlich.
Vimeo wird von dieser Website im Modus »Do Not Track« ohne Cookies verwendet. Vor dem Besuch bzw. Laden des Vimeo-Video-Scripts ist jedoch Ihre Einwilligung erforderlich.