A huge stage set made of various metal elements stands on a stage. In front of it, the ensemble, dressed in black, runs in different directions.

Photo: Julian Baumann

MK:

In Ordnung

An Ensemble Dance Piece by Doris Uhlich

 Therese-Giehse-Halle
 World premiere
 Opening night: 3.2.2024
 1 hour 15 minutes
 Thu-Sat: 15-45€, Sun-Wed: 10-40€, under 30 years each seat category: 10€
 Therese-Giehse-Halle
 World premiere
 Opening night: 3.2.2024
 1 hour 15 minutes
 Thu-Sat: 15-45€, Sun-Wed: 10-40€, under 30 years each seat category: 10€

Dance the shift — “Maybe only those who give up the assumption of knowing what a better world will look like can arrive in this better world?” (Hans-Christian Dany)

“Express the distance through dance!” Doris Uhlich’s 2020 Münchner Kammerspiele debut, “Habitat – Pandemic Version”, is now legendary. Thirteen people from Munich danced together naked at a time when any contact was forbidden and every encounter had to observe a minimum distance. Now the choreographer meets a large group formed of the theatre’s acting ensemble and ventures with them into the unknown. High-speed beats make everyone sweat and experience a shared frenzy; at the same time, they get very different bodies to speak directly to each other in an unfamiliar way – from body to body.

What image do we create together? Uhlich invites the actors to surrender to the energy of a situation that is in constant flux: nothing stays the same, everything changes. Humans require the ability to continually learn and reinvent themselves; upheavals are becoming a feature of our life stories.

The set and costumes are largely made from transformed materials from the collection. The ensemble places itself in relation to the past and creates something new. The new (dis)order begins on stage and spreads into the auditorium. What does it feel like to reassemble a society?

Quote from "Faster than the sun. From the raging standstill into an unknown future" by Hans-Christian Dany
  • Assistant Director Melina Dressler
  • Stage design assistance Katharina Quandt
  • Assistant Costume Designer Josephine Berger
  • Inspection Julia Edelmann
  • Director's internship Malene Pastor
  • Costume internship Lola Mousli
  • Design Octopus Christopher Schulz
  • Theater pedagogy Filo Krause, Scherief Ukkeh
  • Theater pedagogy internship Sophia Bernhard
  • Technical Production Management Richard Illmer
  • Artistic Production Management Angelika Koch
  • Stage Manager Josef Hofmann
  • Sound Nicholas Brown, Johann Jürgen Koch
  • Stage Machinery Ulrich Heyer
  • Lighting Michael Barth, Louis Nickel, John-Philipp Schoch, Wolfgang Wiefarn
  • Carpentry Florian Terme
  • Decorations Gundula Gerngroß
  • Scenic Painting Evi Eschenbach
  • Audiodescription Carolin Jüngst
  • Co-Author Audiodescription Anna Sofia Fischer
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Trailer
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Are you blind or visually impaired? Then listen to our audio flyer here and find out more about the play “In Ordnung”.

All important information about the audio description and tactile tour on March 26 can be found in this audio flyer!

Read more about order, Doris Uhlich and her work as well as the background to the production!

Press reviews

“Am Ende der Performance muss alles wackeln – sowohl das stufige Podest unter der 16-köpfigen Truppe als auch jeder der herrlich unterschiedlichen Körper für sich. Gemeinsam ist man – endlich – angekommen am ekstatischen Gipfelpunkt einer Entfesselung, die alle Bühnenenergie kollektiv bündelt.”

Tanznetz • 9.2.24

“Der Abend ist schwer in Ordnung, darum gab’s zu Recht Standing Ovations.”

Münchner Merkur • 4.2.24

“Das Publikum der Münchner Kammerspiele, so hieß es immer wieder in der Presse, würde ausschließlich das Schauspieler*innentheater lieben. Jetzt ließ es sich allerdings von einem Abend begeistern, in dem nicht einmal vier Worte gesprochen wurden.”

Nachtkritik • 4.2.24

“Zwischen allen geht der zauberhafte Walter Hess ab, der ungefähr mit seinem 80. Geburtstag das Tanztheater für sich entdeckt hat und seitdem bei keiner Tanzperformance an den Kammerspielen fehlt. Wie er sich den harten Beats hingibt, sich verliert in Rhythmus und Bewegung, ist allein für sich ein erfüllendes Erlebnis.”

Die deutsche Bühne • 4.2.24

“Allein das kraftvolle Zusammenspiel des Ensembles zollt Staunen und lebhaften Applaus.”

Salzburger Nachrichten • 5.2.24

“Zu mitreißenden Beats schickt Uhlich ihre allesamt großartigen Individuen quasi auf den Laufsteg, bis in den Zuschauerraum.”

Kronenzeitung, Wien • 5.2.24